Buď hrdinou!

Představujeme trénink hrdinů:

#RBeHERO

Osobní značka v prostředí korporace

Věříme, že pokud se lidé začnou podepisovat pod svou práci a nebudou se schovávat za proces nebo oddělení, změní se zásadně pracovní prostředí firem.

Proč má smysl zabývat se osobní značkou?

Proč má smysl zabývat se osobní značkou i přesto, že mám stálou práci už pátým rokem a odcházet neplánuji? Co rozvoj osobní značky zaměstnance přinese zaměstnavateli?

Většina z nás předpokládá, že práce na osobní značce má smysl jen v případě freelancerů, kteří k marketingu své služby musí přistoupit jako k marketingu jakéhokoliv jiného produktu. A nebo umělců, kteří prodávají sebe a svůj talent. Nenapadlo by nás, že práce na osobní značce je důležitá i například pro šéfa financí nebo UX specialisty, nebo třeba i pro HR manažera. A přesto lidé, kteří budují svou osobní značku potvrdí, že to má mnoho výhod.

Práce na osobní značce není jen otázka individuálního rozvoje. Má téměř vždy obrovské pozitivní dopady pro firmu jako takovou. Nejdůležitějšími výhodami pro firmu samotnou vnímáme:

  • podepsaní se pod svoji práci, a tím přebírání své odpovědnosti
  • posilování firemní značky skrze Corporate Ambassadors - firmu navenek i dovnitř (formálně i neformálně) prezentují osobnosti, které jsou uvěřitelné.
  • Zvýšení příležitostí v oblasti náboru nových lidí a posílení firemní kultury. Osobnosti přitahují další zajímavé a výrazné osobnosti. Dnes je už patrné, že nejvýraznější zdroj kvalitního náboru je “doporučení”. Lidé jdou za lidma.
  • Využití potenciálu lidí v týmu na maximum - když umím pojmenovat svoje talenty, mohu je snáze dále rozvíjet. A klíčové pro rozvoj osobní značky je právě uvědomování si svých silných stránek.
  • Zlepšení týmové komunikace. Pokud chci aby moje značka fungovala, musím umět formulovat své myšlenky, prodat je při prezentaci a musím umět nadchnout kolegy.

Pro účely pochopení “konceptu osobní značky ve firemním prostředí” použijeme v našem tréninku koncept superhrdinů, (a to z obou komiksových táborů jak z Marvel Comics, tak DC comics), protože na nich je to nejjednodušeji představitelné.

Kdo si vzpomene (pokud jste jej viděli) na dnes již kultovní serii filmů Avengers, tak si snadno vybavíte, jakým způsobem mohou silné osobnosti s dobrým osobním brandem pomoci ve vašem firemním marketingu: “Aha, tyhle osobnosti pracují pro XY firmu? OK, tak to asi bude dobrá firma, když si drží takové lidi!” (posílení brand awareness).

V době, kdy se Employer Branding stává nutností (a model “klasického brandingu” nám přestává stačit), se začínáme dívat více na Employee Experience, tedy na autentický zážitek zaměstnanců ve firmě, kterří jej lidem mimo firmu zprostředkovávají. Platí pravidlo, že čím více followerů budou mít dohromady vaši Hrdinové (corporate ambasadors), tím více se o vaší firmu budou lidé venku zajímat.

Navíc každý Hrdina ví, co je jeho superschopnost. A všichni víme, že tu také naplno ve filmu využívá - za což si ho jeho okolí cení! Pokud naučíme lidi rychle identifikovat jejich vlastní potenciál (a může jít o velmi specializované hardskills, ale také o softskills ceněné širokým týmem), pak můžeme zároveň dávat ve firmě prostor tyto schopnosti nechat přerůst do superschopností (či jinými slovy podle D. Pinka do mistrovství tj. jednoho z klíčových motivátorů dnešní doby).

Ovšem to, co vidíme jako nejdůležitější, je posilování pravomocí a přebírání odpovědnosti za svou práci. Člověk se silnou osobní značkou má mandát “mluvit do věcí - do těch věcí, které jeho osobní značka přivlastňuje, které jsou součástí jeho značky”.
V tu chvíli je přizýván k rozhodování, protože to je přeci jeho doména a jeho názor má v této oblasti váhu. Takový člověk musí velmi dbát na výsledky své práce, na přípravu svých prezentací, na komunikaci s kolegy. Vše co říká je více sledováno a dobré výsledky značku podporují a špatné jí naopak velmi rychle mohou zničit a znedůvěryhodnit.

Čím dál tím více se člověk, který si buduje dobře svou osobní značku stavá ve firmě výrazným představitelem konkrétních hodnot, principů a stylu práce.

Shrňme si to!

“ …be like Tony Stark and become a HERO - this is perfectly enough, you do not need to be SUPER HERO...”

Jak podporovat osobní brand ve firmě?

Společně s vašimi Hrdiny budeme pracovat na těchto tématech.

  • posilování vnitřní integrity a autenticity vašich zaměstnanců (Tony Stark má své zásady a je fakt přesvědčivý)
  • přebírání větší odpovědnosti za výsledky a “svou” práci (tohle je můj výtvor a zachránit New York moje práce a poslání)
  • Důvěryhodnost a tím i poskytování větší autonomie v organizaci (dejte tu práci Ironmanovi - on ji zvládne)
  • posílení interní komunikace (emaily od Tonyho Starka si lidé vždycky přečtou a na jeho přednášky rádi přijdou.
  • podnikatelský přítup k řešení problému, neposkytujete práci, ale produkt, službu nebo řešení. ( Tony Stark má řešení a to řešení je vždy skvělé...když ho nemá, umí to přiznat. I Tony má někdy slabou chvilku)
  • šíření Employee Experience (ideálně pozitivní - je skvělé být Avengerem, protože jejich práce dává smysl)
  • posilování Employer Brandu skrz Corporate Ambasadors (“značka Avenger” roste a získavá díky jednotlivým Hrdinům na popularitě)
  • hiring talentů (kadžý chce být Tony Stark, nebo aspoň s ním v Avengers pracovat)

10 principů osobní značky

Ironmana a Tonyho Starka si jako příklad vybíráme naprosto záměrně. Důvod je jednoduchý. Ironmana ztvárňuje Robert Downey jr., který sám o sobě má velmi silnou osobní značku, a to v pozitivním i negativním slova smyslu (alkoholická a drogová minulost, skvělá práce nyní, charisma, nadhled, cynismus, sarkasmus, pracant, ovládá technologie, ...) a přímo pro něj byla psána postava Ironmana ve filmech s Avengers, kterou ztvárňuje.

Ironman je cool, a to nejen díky síle jeho filmové postavy, penězům a extravaganci super genia, ale právě i díky síle jeho představitele. Robert Downe jr. je Tony Stark - a to už mu nikdo neodpáře!

Tony Stark má všechny klíčové komponenty dobrého osobního brandu:

  1. Jeho charakter vidí smysl v tom co dělá (Žene ho vpřed touha objevovat a posouvat věci dopředu.) - své schopnosti využívá pro naplnění své vize.
  2. Je identifikovatelný, jeho osobnost vykazuje určité nezaměnitelné atributy: má svůj jasně rozeznatelný styl a vzorce chování.
  3. Má digitální stopu a je dohledatelný. Díky tomu je i jeho práce vidět.
  4. Má silnou vnitřní integritu a své principy. (Nebudeme hodnotit zda jen pozitivní, negativní. Zkrátka má sadu principů/ hodnot, kterými se řídí a je díky nim autentický). Zná je on a i jeho okolí.
  5. Je autentický a uvěřitelný. Je to člověk jako my a jediné co jej odlišuje je jeho práce, na které je vidět rozpoznatelný rukopis.
  6. Je za ním vidět práce a vytrvalost. Úspěch si odpracoval.
  7. Pracuje na sobě a neustále se sám zlepšuje.
  8. Dbá na to aby výsledek byl 100 procentní, nic méně pro něj není přijatelné.
  9. Jeho charisma a srozumitelný projev budí zájem ostatních, které dokáže nasměrovat k akci. Prezentační schopnosti, uvolněný styl a logičnost jeho projevu jsou vždy zárukou kvalitní komunikace osobní značky. Dokáže nadchnout davy a působí jako magnet pro pozornost.
  10. Zná své limity! Ale rád je zároveň posouvá.

Trénink superschopností!

Ukážeme vám, jak začít pilovat svojí vlastní postavu. Uvěřitelně, digitálně, sociálně. Tak aby vás ostatní poslouchali a vy jste mohli být na sebe hrdí.

Trénink je rozdělen do 5 částí. Úvodního seznámení - 4 ucelených workshopů, ve kterých získáte 10 schopností vaší postavy a závěru.

Úvod - 1 dějství vašeho znovuzrození a seznamení se Red league

V úvodu se vám představí členové ligy RB, kteří vás budou celým tréninkem provázet. Poví vám své osobní příběhy, o tom jak vznikala jejich osobní značka a co na své cestě považují za důležité.

Pak se seznámíme návzájem, ne takovým tím způsobem “ahoj já jsem Pavel a pracují ve financích a od workshopu očekávám, že se dozvím něco o sociálních sítích” takové představení je dobré na týmové porady. My se zaměříme na to, jaké máte sny, čeho s osobní značkou chcete dosáhnout, a proč si myslíte, že to pro vás a vaší práci bude užitečné. A budeme si vybírat hrdinu, kterým budete po celou dobu workshopu a jehož schopnosti budeme trénovat.

Po dobu celého tréninku budeme tvořit příběh, komiks, knihu, povídku. Součástí silné osobní značky je totiž schopnost storytellingu. Schopnost umět popsat svou práci, popsat své plány a nadchnout pro ně ostatní. Když si všimnete lidí se silným osobním brandem, tak většina z nich, možná všichni, budou psát blog. Být čtený a mít fllowery svých názorů je jedním z klíčových komponent silné osobní značky.

Část první - Vytváření identity a osobní vize
Michal Musil

Většina úspěšných firemních a osobních značek je postavena na silné vizi - Apple “Think Different” Nike “Just Do It” Air Bank “I banku můžete mít rádi”. U těchto firem to nejsou pouze prázdná motta, protože 1) myšlenka silně s firmou rezonuje 2) myšlenka se propisuje “do všeho”, co tyto značky dělají. Proč začínat tvorbou osobní značky právě u své vize? Osobní vize dává zaměření a konzistentnost všem dalším aktivitám v brandignu. Podle osobní vize si vyplňuji LinkedIn profil, prezentuji se na konferencích, komunikuji na schůzkách nebo hledám další lidi do svého týmu. Osobní vizi budeme dávat dohromady podle nástroje IKIGAI.

Část druhá - Jste tak dobří jak dobrý je váš poslední projekt
Petr Skondrojanis

Vytváření osobního brandu je velmi osobní zážitek. Je to o přístupu k sobě samému, o chování k lidem kolem sebe. Najednou je potřeba rozšířit vidění a získat širší kontexty. Je to proces neustálého učení se a zlepšování.

Clověk s osobním Brandem musí převzít najednou odpovědnost za to co dělá a říká. Než sezve poradu, když vytváří prezentaci, když sedí s kolegou po práci v kavárně. Najednou je vše osobním marketingem. Pokud vytvoříme identitu a osobní značku, která nebude vycházet z nás, pokud si oblékneme roli někoho jiného bude nás to obrovsky vyčerpávat a pak dojde k sebedestrukci. Proto je potřeba obrovské pozornosti k tomu kdo jsem.

Jak pracovat s autentickou osobní značkou marketingvě? Jak si sebe v kolektivu jako značku uvědomovat? Jak nastavit Result driven mindset, uvědomění týmu, rozpoznávání příležitostí, umění říkat NE, dodávání služby místo “práce”

Část třetí - Prodejte svou značku a nadchněte své publikum.
Lukáš Hrdlička

Naučte se formulovat své myšlenky, kterým ostatní rozumí. Zaujměte své pubikum, nadchněěte ho a překvapte jej dokonalou prezentací. Lukáš vám pomůže se sebevědomím při prezentaci.

Část čtvrtá - Vaše vizuální a verbální identita offline vs. online
Petra Drahoňovská

Každý z nás má dnes více identit. Tu “živou - offline” a tu online. A to i v případě, že nejste příznivec sociálních sítí. Digitální stopu zanecháváme dnes, až na pár výjimek, opravdu všichni. Pokud jsem Ironman, pak jsem Ironman jak pro lidi, které potkám “na živo”, ale také pro kohokoliv, kdo mě sleduje online. Značka Ironman je stále jedna, a proto je tak silná!

Znakem takové silné osobní značky je i v tomto případě kompaktnost a autenticita. Pokud se poprvé potkáme osobně a já si vás po té vygooglím, dojem z vašeho online profilu by měl ideálně podpořit dojem z osobního setkání. A nebo naopak. Pokud vás uvidím poprvé kdekoliv v online prostoru, pak byste měli umět zanechat takový dojem , který byste chtěli zanechat při osobním kontaktu.


Víte už, kde se právě teď v životě nacházíte, máte zpracovanou svoji vizi, umíte prodat svoje talenty a při osobní prezentaci zanechat nezapomenutelný dojem? Super, tak to pojďme přenést také do online světa. Pojďme společně ladit váš osobní online marketing.

Část pátá - závěrečný workshop. Shrnutí všeho čeho jste se naučili, dokončení příběhu vaší postavy.
Red League

Závěrečné setkání, na nějakém místě jako je třeba forbidde spot, nebo pronajatá kavárna, nebo to může být i HUB (zohlednit nákladově v ceně)

A tam shrnout všechny příběhy, nakreslené postavy, loga a prezentace. Říct si o feedback a to co jsem se naučil. Na zavěrečných prezentacích toho “co mi kurs dal” se vlastně uvidí co jsme je naučili.

RED BUTTON BRANDING LEAGUE

Vašeho tréninku se ujmou zkušení lektoři RB Branding League - jejich superschopnosti pomahají firmám i jednotlivcům

Petra Drahoňovská

Petra je kariérní kouč, expertka v oblasti budování osobní značky a osobního (nejen) online marketingu.

Její vizí je učit lidi vědomě řidit svůj (nejen) profesní život tak, aby byli spokojeni s tím, co dělají. Aby to, co v danou chvíli dělají, dělali naplno a s radostí. Učí lidi, aby se, díky dovednosti “self career managementu”, dokázali na důležitých životních křižovatkách vědomě rozhodovat a aby jejich kroky do nových neznámých vod v budoucnosti byly vždy snadnější právě díky vědomě rozvíjené osobní značce.

Je autorkou nástroje pro self career management www.diJAr.cz (který získal Národní cenu kariérového poradenství) a dlouhodobě v oblasti kariérka spolupracuje jak s firmami, tak univerzitami a neziskovkami v ČR i v zahraničí.

Důležité pro ni je, aby lidé pochopili, že Ctrl+C a Ctrl+V v budování osobní značky nefunguje. Podstatné je najít sám sebe, být k sobě upřímný. A pak to umět dá(va)t vědět ostatním tak, že to jsem stále já. Ne jednou, ale pravidelně a konzistentně. Osobně i online.

www.careerdesigner.cz

Petr Skondrojanis

Pracuje v HR již 23 let. Jeho jméno je spojené hlavně s touhou neustále posouvat hranice oboru a vtloukat lidem v tmavých uličkách do hlavy, že respekt je to čím se vyhrávají dlouhodobé bitvy. Prosazuje principy autenticity. Být sám sebou nemusí být nedosažitelný luxus, pokud se k tomu rozhodneme. Ve světě, kde se klade důraz na osobní značku a styl je možné si vytvořit autentickou identitu, která nemusí být rolí, ale životem.

Postavil několik projektů, které se zaměřují na HR, Content Marketing a značku zaměstnavatele. Posledním je portál cocuma.cz ve kterém prezentuje firmy, takové jake opravdu jsou a nechává uchazeče nahlednout dovnitr a seznámit se s prostredim firmy a lidmi uvnitř.

Jeho jedna část se bude týkat zážitku při budováním osobní značky. S rozhodnutími a dilematy, které to přináší. Objevování vnitřních principů. V druhé části si přiblížíme jak vypadá spolupráce v týmu, jak si udržet svou integritu a jak svou značku rozvíjet z marketingového pohledu svou prací a spoluprací s ostatními.

www.skondrojanis.cz

Lukáš Hrdlička

Lukáš Vás naučí vystupovat jako Tony Stark. Naučí vás prezentovat tak, že vás ostatní budou chtít poslouchat.
Lukáš Hrdlička pracuje jako lektor prezentačních dovedností a mezinárodní "Pitch Coach". Je zakladatelem agentury Presenation, díky které proškolil již stovky lidí v mezinárodních firmách jako Citibank, D.A.S., IBM a PwC. Připravil řečníky na důležité prezentace, konference i soutěže ve Vídni, Budapešti, Londýně nebo San Jose. Lukáš předával zkušenosti na konferenci TEDxEAL v Dánsku a jeho kurzy na portálu Seduo.cz patří k nejoblíbenějším s více jak 6000 účastníky.

Michal Musil

Pomáhá jednotlivcům a firmám hledat a definovat jejich osobní/ firemní vizi. Spolu-zakládal pobočku GrowJOB Institute v Praze a podílel se s týmem lidí, vedle Petra Ludwiga, na projektu a knížce Konec Prokrastinace. Aktuálně pomáhá spolu-vytvářet předmět na Vysoké škole ekonomické Employer Branding. Pomáhá s firemní a osobním rozvojem ve firmách jako Air Bank, HP, CPI, KMG a další.


Abyste mohli pracovat s vlastní značkou je super začínat osobní vizí. Musíte vědět, co vnitřně motivuje vaší postavu, jaká je její autenticita a jaké má unikátní silné stránky, na kterých může stavět své mistrovství - jakou superschopnost bude ovládat. Vidím smysl v budování osobní značky, protože díky ní se dá v dnešní době - vyšší propojenosti - efektivně ovlivňovat firemní prostředí i celkové klima ve společnosti. Jako jednotlivci máme čím dál vyšší vliv a můžeme měnit věci tak jako nikdy v

Make one step and jump! Believe in your self.


jan@masek.me
+420 724 839 994